úterý 20. října 2020

Růžička červená

Moje červená růže
Babička (i když ne moje) měla vedle domu vždycky růže. Moje je měla před domem a jsou tam dosud, tak jejich pěstování nemůže být zase tak náročné. Akorát prý na ně jdou rády mšice, takže je potřeba poblíž vysadit levanduli. ... To bych taky ráda.

Já mít růži u domu nemůžu, protože občas pouštíme na dvůr kozy a ty by s ní udělaly krátký proces. Ona ani na mojí budoucí bylinkové zahrádce není právě v bezpečí. Ale je to za plotem. Aspoň zatím.

Na Můstku (zastávka metra v Praze) je květinářství, kde mají vždy zlevněné odkvetlé rostlinky. A tak si můžete občas, když máte štěstí, že zrovna jdete kolem, koupit orchidej nebo růžičku za stovku. A takhle to bylo i s touhle chudinkou. Nějakou dobu jsem ji měla pro radost doma, ale pak by se měla zasadit ven. Pořád jsem váhala, kam ji dám, až jsem se nakonec poměrně spontánně rozhodla, že přesně mezi fíkovníkem a meruňkou to bude nejlepší. Snad by tam na ni nějak tak mělo dosáhnout slunce. A zdá se, že se jí celkem daří, protože ten jediný rozkvetlý květ už taky vypadal spíš na odpis.

Žádné komentáře: