čtvrtek 18. července 2024

Šití zelených šatů a další věci kolem

Jak už jsem zmínila v jednom z prázdninových článků – pustila jsem se do šití zelených šatů. Ale tenhle článek vlastně vůbec není o šití, nebojte. Ten pak najdete na Angeliky tvorbě (zde) a fakt doporučuji se na něj kouknout, protože to tedy byl opravdu jedinečný zážitek, při kterém jsem se snažila psát autentický deník. Možná to takhle zpětně bude znít trochu vyhroceně, ale tehdy to tak opravdu bylo. V jednu chvíli jsem si musela sednout a soustředit se pomalu na nádech a výdech, jak jsem z toho byla celá nervózní. A musím říct, že to se mi už hodně dlouho nestalo. Proto se nemůžete divit, že na konci roku najdete zelené šaty mezi mými vrcholnými úspěchy tohoto roku. Bez ohledu na to, co mě ještě čeká. 

Říkáte si, o čem asi tak může být článek věnovaný šití šatů, když ne právě o tom šití? Co takhle o tom, co všechno jde dělat, zatímco šijete šaty?

  • Nejprve jsem poslouchala Hrabě Monte Christo (1. díl), který běžel v televizi, a přitom jsem tři hodiny žehlila látku. Bylo to příšerné, protože jsem měla nastavenou nízkou teplotu. Ale s tím posloucháním to bylo snesitelnější. Občas jsem i nakoukla, jak kdo vypadá, ale šlo to brát i jako rozhlasovou hru. (Téhle části jsem věnovala samostatný článek Zelené šaty: žehlení.)
  • Pak jsem si pustila Radkina Honzáka a jeho veřejně dostupných videí na youtube. Ani nevím proč jsem si to pustila, ale bylo to zajímavé. Nejprve jsem poslouchala rozhovor Jak poznat psychopata, co je opravdová deprese a proč potřebujeme denně pohladit a potom Přednáška Psychopati mezi námi. Byl opravdu vtipný a moc mě to bavilo. Jinak bych u toho žehlení snad umřela. Mezi jeho čtyři doporučení pro štěstí a zvládání stresu patří: mít pohyb, naučit se odpouštět, psát básně haiku (zapojíte obě hemisféry: pravá vytváří smysl, levá počítá slabiky, napsal o tm i knihu Haiku aneb Jak se vypsat ze stresu) a sepsat si denně 3 věci, které vám udělaly radost a tři věci, které jste udělali pro svoje potěšení (to je extra těžké).
  • A pak už jsem při stehování, párání (stehovky, ne že bych něco zkazila, i když ty dva centimetry průramku ano) a nevím čem dalším poslouchala především Sherlocka Holmese od Petra Macka:
  • A Sherlocka jsem našla taky u dalších autorů:
  • A také nějakou tu slečnu Marplovou
    • Tajemství kyselé půdy
    • Vražda krejčovským metrem „V balíčku byly nové zelené šaty paní Politové.“ – To mě pobavilo, protože je to krejčovským metrem a v balíčku byly právě čerstvě ušité zelené šaty. A to si pustím, když si šiju zelené šaty!

Všechno jsem ohodnotila třemi hvězdičkami, tj. dá se to slyšet a bylo to fajn, ale že bych bez toho nemohlo být, to zas asi ne. Pokud budete mít čas, rozchodně doporučuji, protože zajímavé to bylo.

Musím říct, že u tohoto by se daly poslouchat i různé podcasty jako mají Vlněné sestry a leckdo další a jimž jsem zatím nepřišla na chuť, protože nemám kdy je poslouchat.

Žádné komentáře: