pátek 30. března 2012

Sociální experiment

Jednou jsem takhle brouzdala na youtube. Už nevím, co jsem hledala, nebo na co jsem se dívala, ale našla jsem dva zajímavé „sociální experimenty“, jak tomu říkají tvůrci. My ekonomové tomu říkáme „guerrilla marketing“, což je určitá reklamní strategie, která stojí málo peněz a jsou v ní využívány nekonvenční prostředky. Budu se jí tu podrobněji věnovat v jednom z příštích článků. Trik je v tom, že netradičnost a neočekávanost zaujmou zákazníky.

Myslím, že necelých 57 tisíc shlédnutí v prvním případě a 177 tisíc v druhém hovoří o určitém úspěchu. Jde o reklamu, dá-li se to tak říct, na pšeničné pivo Fénix od Plzeňského Prazdroje, o němž se dále zmiňuji ve Vyzkoušeno pro vás. Doporučuji vám se na ta videa podívat, protože jsou jednak zajímavá a jednak i zábavná. První se týká srovnávání délky úseček a druhé fronty před restaurací. Jak myslíte, že byste se chovali vy?

2 komentáře:

Ivi řekl(a)...

Videa jsem viděla, je to od Fénixu dobrý nápad, ale pít ho kvůli tomu nezačnu. V tomhle jsou na mě všechny reklamy krátké :-).
A k pokusům samotným - v případě fronty bych asi se svým rozumem neuspěla - zařadila bych se do ní (pokud by byla třeba před budovou, kde se prodávají šalinkarty) :-). Ale v případě úsečky mám celkem jasno - hádala bych jednoznačně podle toho co vidím, ne podle toho co hádají ostatní. Na to už jsem dlouho ve škole a vím, že lidi kolem mě chybují často víc než já :-).

Angelika řekl(a)...

Vidím to podobně v obou případech... ale u těch úseček... kdoví jak dlouho by člověk vydržel. Možná bych se znovu zeptala na zadání.