čtvrtek 28. února 2013

Zhodnocení únorových předsevzetí - jednoduchost

Ukázalo se, že dělat věci jednodušeji se sice hezky řekne, ale jak to udělat konkrétně? Díky tomu, že jsem nad tím přemýšlela, napadlo mě (možná) řešení problému s rychlovarnou konvicí zanesenou vodním kamenem. Nechtělo se mi nic kupovat a vyvařovat ji. Co kdyby to ovlivnilo čaj? Jenže už byla hnusná a vodu z ní jsem si musela cedit přes sítko. A jak mě to štvalo, vzala jsem čistou houbičku a ke svému překvapení zjistila, že ten vodní kámen jde naprosto jednoduše umýt čistou vodou. Zůstala ho jen troška dole na té spirále.

Dalším uplatněním jednoduchosti by mohl být jídelníček. Vyzkoušela jsem několik jednoduchých jídel a ukázalo se, že jsou překvapivě dobrá. Příkladem mohou být těstoviny s hnědým máslem a parmazánem. Příprava je jednoduchá a tak trochu pro chlapy ;-). Uvaříte těstoviny, máslo na pánvi necháte zhnědnout (jako byste na něj zapomněli), zalijete jím těstoviny a posypete parmazánem.

A tohle mám z kuchařky, nekecám. Bylo to docela dobré. Ještě lepší ovšem bylo zamíchat do těstovin sušená nakládaná rajčata, konkrétně ta se značkou Franz Josef. Někde jsem četla, že ta nejlepší jídla obsahují pouhých pět surovin.

Můj nejoblíbenější dezert v Rebiu (= restaurace zdravého životního stylu) se jmenuje Jednoduše úžasné. A kdybych vás dosud nepřesvědčila, vzpomeňte si na staré známé: V jednoduchosti je krása.

Vždycky když jsem si připomněla jednoduchost, došlo mi, čemu se mám věnovat. Jednoduchost je přesně to, co potřebuje náš každodenní time management. Jednoduše se soustředit na to podstatné. Na to, na čem doopravdy záleží. A pak máte pocit, že jste den nepromarnili ale skutečně využili k tomu nejlepšímu.

Žádné komentáře: