pátek 1. února 2013

Testové otázky

S kolegyní pracujeme na skriptech, cvičebnici a testových otázkách. V brzké době bych jich měla odevzdat šest set. Popravdě se toho trochu děsím. Je to úmorná práce vymýšlet různé odpovědi tak, aby některé byly správné a jiné špatné, a přitom nebylo hned na první pohled jasné, které jsou které. A hrát si se slovíčky mi připadá nechutné.

Od studentů chci znalosti. Chci, aby uměli to, co je učím. To, co se jim v životě (snad) bude hodit. Chci, aby výuka byla hravá a prospěšná. Ne teror a otrava. Ale jak to udělat?

Kromě jiného se ve skriptech věnuji prvnímu dojmu. Asi je vám jasné, že hraje obrovskou roli při posuzování druhých. Poprvé se s někým setkáte, juknete na něj a už víte, na čem jste. Vypadá umytě, hezky anebo je to škaredý smradlavý a pravděpodobně opilý bezdomovec? S tím se do řeči dávat nebudete. Možná se raději ani nezeptáte na cestu.

Dneska jsem u někoho uviděla zajímavý obrázek na Facebooku. Malebný obrázek místa, které se mi líbilo a kde jsem byla. Chtě nechtě, jsem si hned utvořila mínění: To musí být ale sympatický člověk. Líbí se mu takové hezké místo. A přitom to může být jen náhoda… nelezený obrázek neznámého místa…

Žádné komentáře: