pondělí 14. dubna 2014

V kostce

Nápad na tenhle článek přišel poměrně nečekaně. Myslím, že to bylo jednou v podvečer. Někde venku na procházce. Přemýšlela jsem, proč píšu svoje články a svůj blog. Co je jeho cílem?

Je to pomoc. Pomoc ostatním s tím, co sama hledám. Ne nadarmo se říká, že to, co hledáte vy, hledá velmi pravděpodobně i spousta jiných lidí. A tak na svém blogu zveřejňuji věci, které mně samotné chybí. To, co bych si přála, aby někdo napsal přede mnou. Aby mi to „naservíroval“, tak jako já vám. Aby mi řekl – hele, tahle kniha se mi líbila, najdeš v ní to a to, chceš si ji přečíst? A já bych si mohla říct: „OK, to zní fakt dobře a přesně téhle oblasti bych se ráda věnovala,“ a nebo naopak: „Kecy, to mě vůbec nezajímá. Zbytečná ztráta dvaceti hodin čtením takových divných pindů.“ A tak jsem se rozhodla udělat tenhle poněkud obtížný článek. Jak zredukovat tak skvělou knihu na jeden článek? Tady najdete to nejdůležitější. V ostatních článcích to budu rozvíjet a věnovat se tomu porůznu tak, jak mě to napadlo nebo zaujalo. Když o tom tak přemýšlím, bude nejspíš i celý rok 2014 věnován štěstí a vy se můžete těšit na pravidelné pondělní články. Články "v kostce" tedy budou obsahovat shrnutí celé knihy jako by to byl referát, který se dělal za mých mladých let do školy. :-)

Proč se vlastně říká „v kostce“?

1 komentář:

Happy řekl(a)...

Asi proto, že je to úhledně zabalené ale zároveň to vydíme ze všech (šesti:-)) stara.
Moc se mi líbila kniha Kreativita v kostce: http://www.literis.cz/kniha/kreativita-v-kostce-brian-clegg-paul-birch/