úterý 20. října 2015

Když vám Brno není po chuti

Našla jsem zajímavý blog Měsíc Raka. Píše ho Lucie, které ve 27 letech našli rakovinu děložního čípku. Chodí na chemoterapii a na základě vlastního příběhu se snaží přesvědčit ženy, aby chodily pravidelně k doktorovi, protože pravidelné preventivní prohlídky umožní odhalit potíže včas. V tomto směru jsem klidná, jsem příliš bázlivá na to, abych zanedbávala preventivky u jakýchkoli lékařů... no, potíže mám s oční a teď jsem trošku flákala i zubaře, ale to jenom proto, že nesnáším telefonování a bylo potřeba se telefonicky objednat. Tak, to by byl apel na ženské čtenářky, příp. na muže, aby motivovaly a podporovaly svoje partnerky, manželky, milenky a maminky. A teď k Brnu. Poněkud mě přikvapil negativní název článku 11 důvodů, proč mít rakovinu právě v Brně …aneb když bydlíte v Brně, máte pocit, že rakovina je váš nejmenší životní problém. Tak trochu nevím, jestli to má být vtip, nebo autorka opravdu nemá Brno ráda, já ho považuju za jedno z hezčích měst... na to jak je velké, je dost příjemné a lidé se chovají spíše jako na vesnici... 

Luciin článek si můžete přečíst sami, já bych z něj vypíchla jen to, co mě zaujalo nebo pobavilo:

4. Rozhodně není k zahození, že v tomhle městě sídlí nejlepší chemička na světě, Starobrno. Můžete si tak dopřávat pravidelné dávky chemoterapie i se svými přáteli.
...
8. Když půjdete z vyšetření, kde vám zase něco našli, a budete se cítit jako největší čurák na světě, zajděte si na náměstí Svobody. Tam stojí ještě větší čurák, než jste vy. Zahřeje to u srdíčka.
...
10. Pokud máte zcela oprávněné obavy, že po smrti půjdete do pekla, nedělejte si s tím starosti. Horší než léto strávené v Brně to být nemůže.

Zdroj:  http://mesicraka.cz/11-duvodu-proc-mit-rakovinu-prave-v-brne/

6. 11. 2017
P. S.: Náhodou jsem  narazila na tenhle svůj článek a chtěla se podívat na Lucčin blog... Našla jsem tam, že Lucie zemřela měsíc poté, co já zveřejnila tenhle článek (20. listopadu 2015).

Žádné komentáře: