sobota 3. října 2015

Sto zvířat v pražské zoo

O kapele Sto zvířat jsem vám už psala v článku Pátek na Sázavafestu. Najdete v něm i odkazy na moje oblíbené písničky od téhle kapely, takže zde jenom napíšu, že to jsou Nikdy nic nebylo, Poprvé, Novgorod a Baťůžek

Metrosexuál je vcelku vtipná písnička, doslova jsem se rozesmála, když jsem slyšela: „Tak nevím, proč mi říkáš – seš metrosexuál – dyť mávám na taxíka a v metru bych se bál.“

Už párkrát jsem slyšela písničku Nejkratší cesta (do srdce chlapa) a vždycky znovu a znovu vzpomínám, jak že to s tou cestou dělaj? Kudy vede nejkratší cesta, nebo vůbec cesta do srdce chlapa? Copak tohle už někdo vymyslel? No, můžete si to zkusit poslechnout a uvidíte, že vám nezbyde než souhlasit. ;-))

Ještě mám ráda Slečnu s kosou.

Když jsem byla v Praze na zahájení sezóny 28. března 2015 hrálo tam zrovna náhodou Sto zvířat a bylo to super! Jednu z písniček si můžete pustit na přiloženém videu... Ještě hráli písničky: Alice se dala na pití, Magnetický chlapecZajímavé na tom bylo, že tehdy hráli (snad poprvé) Struny podzimu. Písnička se mi taky velice zalíbila, hlavně část:
Zpěvačka

„Dvě holky s houslema na konečné
zalejzaj právě do metra

v létě mám pocit, že budu žít věčně, 

na podzim, že nejvejš do zejtra

...
já dítě Pražskýho jara mám kolem krku struny podzimu
...
do práce za tmy z práce právě tak...“ 

Najdete ji na CD Ministerstvo mýho nitra, které pokřtí ve čtvrtek 22. října v Praze v Lucerně, kde oslaví 25 let svého zpívání. Předtím je ještě můžete slyšet v Ostravě, Boskovicích, Děčíně nebo Hradci Králové. O koncertech se více dočtete na jejich stránkách http://www.stozvirat.cz/koncerty/.

P. S.: Mezinárodní hudební festival Struny podzimu je od roku 1996 plný nejrůznějších žánrů. Koná se v měsících září až listopad v Praze. Více si o minulých ročnících můžete přečíst na Wikipedii (zde) a o letošním přímo na stránkách Struny podzimu. Zajímavostí je také to, že je snad kvůli písničce Struny podzimu chce žalovat Pražské jaro.

Žádné komentáře: