úterý 6. listopadu 2012

Pastelkování

Kde se vzaly, tu se vzaly, objevily se přede mnou stránky www.pastelky.cz. A já se do nich beznadějně zakoukala. Vlastně celý ten projekt Obhajoba pastelky mě totálně nadchnul, aniž bych někdy něco z výtvorů Marie Brožové viděla naživo. Předpokládám, že nevíte o co jde, a tak mi dovolte, abych vás krátce seznámila s osobností, která se nebojí být sama sebou a udělat něco novátorského. (Zřejmě proto ji tolik obdivuji.)

V květnu 1975 se v Praze narodila holčička jménem Marie. Předpokládám, že jméno Brožová získala svatbou. Kreslila už od útlého dětství a ve třinácti letech vyvinula vlastní metodu kresby (tu se toužím naučit). V roce 2004 zahájila projekt Obhajoba pastelky jako výtvarného média, kterým chce dokázat (hádám, že už dokázala), že pastelky nejsou jen hračkou pro děti, ale lze je využít jako plnohodnotný výtvarný výrazový prostředek. Upřímně řečeno – mě pastelky nadchly možná ještě dříve, než jsem o tomto projektu slyšela. Problém je pouze v tom, že nemám odvahu a inspiraci, co kreslit. A když vidím dílo Marie Brožové, mohu jen žasnout s otevřenými ústy.

A jestli chcete vědět víc, mrkněte se na http://www.pastelky.cz/zamer-projektu-obhajoba-pastelky.

Žádné komentáře: