sobota 7. prosince 2019

Co vás motivuje?

Jak už jsem psala včera, začala jsem vytvářet seznamy inspirované knihou Inspirativní deník 52 seznamů k sebepoznání, a tak jsem se taky dostala k výzvě: „Napište, co vás motivuje“. Jako první jsem si položila otázku JAKO K ČEMU? A napsala si ji přesně tak, jak ji vidíte. Velkými tiskacími písmeny.

Co mě motivuje? Kdy? K čemu? 

No, pustila jsem se do přemýšlení nad tímto úkolem. A musela jsem si přiznat, že jsem o tom takhle ještě nikdy neuvažovala. Co mě motivuje k tomu, abych něco udělala?

Zamýšleli jste se nad tím někdy vy? Chcete to zkusit?

Dám vám prostor podobně jako včera. Odpovědi doplním později. Ale kolik času bych vám měla dát? Týden? Nebo se vám tak dlouho nechce čekat?

Nakonec jsem neodolala a rozhodla se, že seznam doplním přímo sem do článku, ať to nikde nemusíte lovit. Doplněno dne 18. 12. 2019.
  • Pochvala. Například: Kreslení ti jde. Líbí se mi tvoje obrázky. A nejlepší: Chtěla bych toho stíhat tolik co ty.
  • Povzbuzení. Důvěra v moje síly. Například: Ty zkoušky z aikida zvládneš. Připravovala ses. Vím, že to umíš.
  • Někdy naopak nedůvěra. Kdy se pak ve mně probudí snaha to zvládnout a dokázat všem, že se pletou. Ovšem pro druhou stranu to obvykle znamená, že je u mě výrazně méně oblíbená. Nejvíc mě provokují věty typu: To nejde...
  • Nabídka pomoci. Například: Můžeme spolu v sobotu trénovat na aiki zkoušky.
  • Radost x smutek milované osoby. Aby měl radost někdo, na kom mi záleží. Nebo naopak aby nebyl smutný.
  • Snaha předvádět se, nebo se někomu vyrovnat. Machrování a neochota přiznat si, že na něco nemám dostatek sil. Asi ne zrovna rozumná motivace.
  • Touha po výsledku. Např. pletení věci, kterou chci vlastnit.
  • Potěšení z děje. Například: pletení šátků, i když nevím, co budu dělat se 70. kouskem, ale tolik mě je baví vytvářet! Podobně jsem na tom i s pokusy u vaření.

Žádné komentáře: