pátek 6. prosince 2019

Díky čemu se cítíte svobodní

Na webu jsem objevila knihu s názvem Inspirativní deník 52 seznamů k sebepoznání. Napsala ji v roce 2015 Moorea McDaniel (Sealová). Protože právě vytvářím seznamy na blog, a tak trochu jsem chvílema v koncích – myšleno tak, že vytvořit seznam není problém, ale aby byl zajímavý i pro čtenáře, není zase taková sranda, jak jsem si myslela, nechala jsem se trochu inspirovat a vytvořila pár seznamů podle toho, co navrhuje autorka. Nicméně, některé by nebyly publikovatelné, i kdybych je vytvořila, a do jiných nevím, co napsat. Třeba seznam toho, díky čemu se cítím svobodná. Schválně co byste napsali vy? 

Neodolala jsem a doplnila 18. 12. 2019 přímo do tohoto článku.
  • vlastní práce = vlastní peníze,
  • peníze,
  • zdraví a soběstačnost rodičů,
  • chápající a podporující partner,
  • vlastní zdraví,
  • dostatek energie,
  • hodná skoro „tchyně“ (*),
  • dostatek věcí – pestrý výběr pro tvorbu,
  • nevlastnění nábytku – možnost relativně snadného stěhování,
  • znalost jazyků.

(*) U tohoto slova jsem zjistila dvě zajímavé věci. Zaprvé se píše krátce, ačkoliv vyslovujeme dlouze. A zadruhé tchyně není u registrovaného partnerství, ani když lidé nejsou manželé. Takže správně bych měla napsat maminka partnera. P. S. Prosinec 2022 – teď už to je tchyně.

Zdroj: Je správně tchyně, nebo tchýně? A pokud tchyně, tak proč? Dotazy, ujc.cas.cz, https://dotazy.ujc.cas.cz/odpovedi/?id_odpoved=6209&filter=1, 1. 12. 2016, doplněno do zdrojů 4. 12. 2022

Žádné komentáře: