středa 4. prosince 2019

Výsledek plnění čtenářské výzvy 2019

O čtenářské výzvě pro tento rok jsem psala již 17. dubna. Nyní nastal čas podívat se na to, jak se mi ji daří plnit. Přiznám se bez mučení, že jsem tomu nedala žádnou velkou prioritu. Mám spoustu vlastních projektů a vyhlédnutých knih, tak proč číst něco, co mě vůbec neláká. Jenom pro rozšíření obzorů?

O knihách připadajících v potaz ke čtení v rámci jednotlivých témat jsem psala v článku Plnění čtenářské výzvy 3. května 2019, najdete ho zde.

1.) Kniha, jejíž název je v rozkazovacím způsobu
J. P. Delaney: Věř mi (moje recenze je zde)

2.) Kniha, která má lichý počet stran
Joanne K. Rowling: Bajky barda Beedleho (splněno, ale nezdá se mi, že by to mělo lichý počet stránek, moje recenze je zde)
Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně (první můj článek o této knize najdete zde)
Minna–Liisa Gabriela Lindgrenová: Babičky: na útěku (pouze rozečteno)

3.) Kniha, ve které hraje důležitou roli hudební nástroj
Markus Zusak: Zlodějka knih (****), moje recenze zatím chybí

4.) Cestopis
Pavel Suchý: Jawa kolem světa, dosud nedočteno

5.) Kniha od ženské autorky s mužskou hlavní postavou
Agatha Christie: Nekonečná noc (poslech, splněno)

6.) Kniha, která má v názvu kalendářní měsíc
Iva Procházková: Červenec má oslí uši (***-****)

7.) Kniha, která vás zaujala svou obálkou
Tracy McMillan: Proč ještě nejsi vdaná?, dosud nedočteno

8.) Kniha od asijského autora
Marie Kondo: Zázračný úklid – Pořádek jednou provždy, dosud nedočteno

9.) Kniha, která má na Databázi knih v době čtení méně než 10 komentářů
Cara Colterová: Svátky s Cesmínou (***) (má jen 2 komentářů) 

Doreen Virtue: Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas (má jen 5 komentářů) 
Stefan Klein: Vzorec štěstí, aneb, Jak vznikají dobré pocity (má jen 1 komentář) 

10.) Kniha od současné české autorky
Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně (první můj článek o této knize najdete zde)

11.) Kniha, jejíž děj se odehrává v Ostravě
Petra Soukupová: Nejlepší pro všechny (přečteno)
Milan Kundera: Žert (jen záměr)

12.) Kniha, která má v názvu slovo kniha
Don Miguel Ruiz: Čtyři dohody Kniha moudrostí starých Toltéků - Praktický průvodce osobní svobodou (**), moje recenze zatím chybí

13.) Kniha autora, jehož jméno i příjmení začíná na stejné písmeno
Karen Kingston: Zbavte se nepořádku (****), moje recenze zatím chybí

14.) Kniha o vašem oblíbeném místě, zemi
Singapur nebo Korfu
Pavla Smetanová: Příběhy z olivového ostrova aneb Když na Korfu kvetou mandloně

15.) Kniha od autora, který napsal více než 20 knih
Jules Verne: 20 000 mil pod mořem (poslech, splněno)

16.) Kniha s oxymórem v názvu
Dan Ariely: Jak drahé je zdarma
Kevin Dutton: Moudrost psychopatů
Paul Babiak, Robert D. Hare: Hadi v oblecích aneb Psychopat jde do práce, 
Isaac Asimov: Konec Věčnosti 
Ian McEwan: Betonová zahrada 
Bohumil Hrabal: Příliš hlučná samota  
Ivana Chřibková: Suchý hadr na dně mořském  
Philip Kindred Dick: Počkej si na loňský rok  
Erich von Däniken: Vzpomínky na budoucnost  
Martin Goffa: Živý mrtvý a další policejní povídky 

17.) Kniha, jejíž děj se odehrává ve vězení
Jo Nesbø: Syn 
Růžena Nekudová: Vězení jako dar 

18.) Kniha, která obdržela Man-bookerovu cenu
NoViolet Bulawayo: Chtělo by to nový jména (nedočteno)
Yann Martel: Pí a jeho život  
Margaret Atwood: Příběh služebnice 

19.) Kniha poprvé vydaná v roce 2019 (nová kniha)

Magorův soumrak od Ivan Martin Jirous (e-kniha), moje recenze zatím chybí
Další by mohly být:
  • Klára Kubíčková: Kde zní zpěv krkavců
  • Ransom Riggs: Mapa dní
  • Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny - původní scénář od Joanne Kathleen Rowling
  • Jo Jakeman: Náš manžel
  • B. A. Paris: Přiveď mě zpátky
  • Michel Houellebecq: Serotonin 
  • Ester Geislerová, Josefina Bakošová: Terapie sdílením vol. 2
20.) Kniha s černobílou obálkou
Pavel Hak: Vomito Negro (**–***)
Obálku považuji za černobílou, i když jsou tam tři slova napsána červeně.

Žádné komentáře: