Julie navrhuje program organizování složený z následujících tří bodů: analýza, strategie a útok. Obrací tím úklid v něco systematičtějšího, než pobíhání, vyhazování a přemisťování. Zprvu se to může zdát trochu zdlouhavé – když vás to popadne, chcete uklízet a ne sedět a dumat nad tím, proč máte něčeho hodně nebo proč to nemáte kam dát. Ale pokud chcete, aby výsledek vaší činnosti měl delší trvání než jen pár dní či týdnů, je třeba se zamyslet nad tím, jak fungujete a co vám vyhovuje. Systém, který vám bude vyhovovat a bude vás podporovat, budete udržovat velice snadno, protože se stane vaší přirozeností na rozdíl od toho, který se snaží vnutit vaší osobnosti svou vůli.
- Analýza: Zhodnoťte svou současnou situaci, svoje směřování, překážky v cestě a proč je důležité, abyste došli do cíle. Pochopte příčinu dřív, než začnete hledat lék.
- Strategie: Sestavte plán akce k proměně vašeho životního prostoru včetně časového období, kdy toho chcete dosáhnout.
- Útok: Metodicky zaútočte na nepořádek: roztřiďte a přerovnejte věci tak, aby odráželi váš způsob myšlení.
Postupně si projdeme jednotlivé body. Dnes začneme Analýzou. Stejně jako v time managementu je základem všeho písemné stanovení cíle. Odpovězte si písemně na následujících pět otázek:
- Co funguje?
- Co nefunguje?
- Které věci jsou pro vás nejdůležitější?
- Proč to chcete mít lépe zorganizované?
- Jaká je příčina problémů?
Zdroj: Julie Morgenstern: Jak si udělat pořádek doma, v kanceláři a v osobním životě.
Žádné komentáře:
Okomentovat