pátek 27. března 2015

Aktivity (trochu jinak)

Určitě znáte Activity. Společenskou hru, při níž máte slovy, pantomimou nebo kreslením druhému sdělit výraz, který jste si vytáhli na příslušné kartičce. Protože jde o hru překládanou z ciziny, občas se tam objevují různé příšernosti jako "rybí tyčinky", každého přece napadne, že jde o rybí prsty. A další různé podivné formulace, které se běžně nepoužívají. Už s ní mám pár zkušeností, a tak mě nijak zvlášť nebaví. Tedy někdy na ni mám chuť, ale když si vzpomenu, jak jsem se snažila pantomimou předvést číselný zámek na cestovním kufru (správně má váš spoluhráč říct celý výraz) nebo kilometrovné a měla na to jen minutu, zase mě přejde. 

Mnohem lepší jsou "naše aktivity". Tahle hra tedy ve skutečnosti existuje pod jiným názvem (viděla jsem ji v Třebíči), ale takhle je i super levná! Vezmete papírky a necháte každého z party hráčů napsat vždy pět výrazů po jednom termínu na lístek, který přehnete. Může to být cokoliv: kočka, rybník, plyšový králíček (S tím mám skvělou historku, kdy já napsala plyšového medvídka, a když jsem to kámošce popisovala slovy, hned řekla "plyšový králíček", protože toho napsala ona.), ale taky třeba kliková hřídel, prévet, bowden... Takhle jsme se minule vyřádili, když jsem neměla chuť to hrát.

V prvním kole se každému z týmů nechá minuta a za ni mohou slovy popsat co nejvíce termínů stihnou. Ty, se kterými si nevědí rady, mohou odložit stranou a pak je zase "do klobouku" vrátit. Samozřejmě se nesmí říci kořen slova. Čili sůl nemůžu definovat jako "solí se tím", ale docela v pohodě můžu říct NaCl.

V druhém kole, které začne, až dojdou všechna slova z klobouku/košíku (nebo jiné nádoby), máte na popsání daného výrazu jen tři slova a počítají se i předložky! Pak už nesmíte mluvit. Použijete-li více slov, daný termín zůstává ve hře (a bude se lépe hádat protihráčům), ale vy za něj nemáte body.

A konečně ve třetím kole jste odkázáni jen na pantomimu. Naštěstí si spousta lidí (čím větší tým, tím lípe) pojmy pamatuje, takže stačí rozpažit a někoho napadne, že myslíte binomickou poruchu.

Vřele doporučuju vyzkoušet, je u toho skutečně sranda. A vyžaduje to jenom soustředění a dobrou paměť, protože v nejhorším případě - když předvádějící vypadá jenom jako blázen a nic vám to nepřipomíná - můžete vyjmenovat všechny pojmy, které se vám zdají podezřelé. Takže plácat, plácat plácat. :-)

Žádné komentáře: