pondělí 23. března 2015

20. března: Světový den štěstí

20. březen je velice plodný na mezinárodní dny. Můžete slavit divadlo pro děti a mládež, frankofonii, o které jsem psala, nebo den vrabců. Nebo právě Světový den štěstí. A jak na to?

Valné shromáždění OSN určilo tento den v roce 2012 jako světovým dnem štěstí. Proč? Základní snahou lidského chování je totiž pocit štěstí. Vlády by měly tento pocit svých obyvatel pozorovat a nehodnotit pokrok pouze na základě ekonomických ukazatelů. To mi zatím zní trochu jako utopie, ale krásná. V tento den by měli být všichni šťastní a radovat se. Na různých stránkách jsem našla tipy jak na to. Můžete je vyzkoušet, plus se samozřejmě podívat na můj dlouhodobý seriálek o štěstí, který najdete pod příslušným štítkem. Nebo dokonce na soubor O štěstí.
  • Zapisujte si důvody radosti: Já mám například seznam Co mi dělá radost. Můžete si zkusit každý den napsat tři věci, které vás potěšily. Důvodem je začít se zaměřovat na to hezké místo na to, co vás štve. A pokud tušíte, že dnes budete mít potíže s psaním, něco hezkého si vymyslete. Třeba vyražte na procházku, ulovte kešku, pomazlete se s kočkou…
  • Dopřejte si dovolenou. Prý to zvyšuje pocit štěstí až na dva měsíce po jejím skončení. Údajně je lepší více krátkých dovolených, protože čtrnáct dní v kuse zvyšuje stres z návratu do práce.
Zdroje:
http://www.novinky.cz/zena/styl/296569-mezinarodni-den-stesti-nabada-k-radosti-a-optimismu.html

Žádné komentáře: