čtvrtek 30. ledna 2014

Co mi hlava nebere (2): Magická sedmnáctka

Připadá vám na čísle sedmnáct něco zvláštního? 

Jasně, jako věk je to docela pěkné. A když se tak nad tím zamyslím, je sedmička docela hezké číslo. Údajně i šťastné. Nevím proč. Já mám šťastné jiné. :-)

Další věc, kterou nevím, a nad níž jsem se už zamýšlela, ačkoliv jsem se ještě nezeptala. Možná proto, že bych se okradla o to neznámé tajemství, které mi takhle připadá tak nějak poutavé... Proč je na sedmnácté stránce knihy razítko knihovny? Dřív jsem si nikdy nevšimla, že to je pokaždé na té samé. Ale je. A dokonce to mají stejně v různých knihovnách.

2 komentáře:

Kamilek řekl(a)...

Vychází to z toho, jak se knihy vyráběly - lepí se dohromady ze sešitých archů. Každý arch se skládal ze 16 stránek (na velký list papíru se z každé strany natisklo 8 stránek, popřekládalo, ořízlo, sešilo). Jestli se mělo něco z té knihy uvolnit a vypadnout, tak nejpravděpodobněji celý arch, a úplně nejspíš ten první, který je nejvíc čtený... Takže se razítko začalo dávat na další stránku, tj. 17., aby se poznalo čí je to kniha kdyby chyběl první arch...

Angelika řekl(a)...

Děkuju za vysvětlení! :-) Je to moc zajímavé. Výrobu knih už jsem si vyzkoušela, ale tohle nám tam neřekli. (Nebo jsem to zapomněla. ;-))