čtvrtek 9. ledna 2014

Poprvé na Vánoce

Za letošní Vánoce mám další dvě „poprvé“, nebo splnění předsevzetí zkoušet stále něco nového. Vlastně tři, ale o tom třetím se dozvíte na mých druhých stránkách věnovaných tvorbě. S první věcí jsem se setkala hned na Štědrý večer. V papírovém pytlíku s obrázkem veverek jsem objevila oříšky. Sotva jsem si prohlédla ty podivné kuličky, bylo mi jasné, o co jde. Kešu oříšky a pekanové znám docela dobře. Jednu dobu jsem si pořád kupovala ty pletýnky z listového těsta polité javorovým sirupem a posypané pekanovými ořechy. Byly skvělé a tehdy je měli jenom v Tescu. Ale ty doopravdy (!) kulaté se jmenují makadamové. Párkrát jsem je už viděla, ani sama nevím kde, ale ještě nikdy jsem je neochutnala. (Myslím, že ještě nemám zkušenost s piniovými, ale to sem teď nepatří.) K čemu bych je tak mohla přirovnat? Hm, těžko říct, asi jen doporučím – ochutnejte je taky.

Z Poslední leče („štěpánské“) jsme si vzali taxíka. Bylo to poprvé, a tak trochu jsem si ten zvláštní pocit užívala. Trochu jsem se bála, že pojedu s cizím člověkem v autě, ale to jsem překonala, když zpomalil na rychlost, jaká se mi v noci zdála přiměřená. Obě tyto zkušenosti mi připomněly, že bych se této oblasti zase ráda více vědomě věnovala. Je tak krásné zkoušet nové!

Už teď vím, kdy bude tohoto článku zneužito proti mně. ;-)

1 komentář:

Veber řekl(a)...

Makadamové ořechy mi chutí připomínají jedlé kaštany:-) Ale možná je to jen můj dojem:-))