neděle 12. ledna 2014

Proč píšu tenhle blog?

Jednou, když jsem byla zase plná dojmů a nápadů na články, přemýšlela jsem, proč to vlastně dělám. Proč píšu svůj blog s takovou vervou? Proč dělám výtahy, referáty, nebo jak to chcete nazvat z různých knih? Marie Königová tomu říká kreativní čtení.

Uvědomila jsem si, že to dělám pro sebe. Víc než pro kohokoliv jiného, i víc než pro vás, moji drazí čtenáři. Jasně, možná to zní sobecky, ale je to nejlepší důvod, jak nepřestat. Vás může moje psaní omrzet, zapomenete na můj blog, nebo si nenajdete čas. Ale na tom vlastně nezáleží. To není důvod, proč bych měla ustat ve své činnosti. Ve své snaze udělat svět lepším a hezčím. Protože kdoví, třeba si za čas zase vzpomenete (nebo se vám připomenu ;-)) a najdete na mém blogu přesně to, co chcete, co potřebujete. Vždycky jsem si myslela, že vzdělání má být bezplatné a dostupné všem. Že se lidé mají snažit o zkvalitnění a zlepšení společnosti. A proto vlastně píšu tenhle blog. Chci ostatním zprostředkovat to, co jsem sama objevila. Ať už jsou to skvělé recepty – zde trochu bojuji s autorským právem. Můžu zveřejnit recept, pokud uvedu jeho zdroj? Nebo už tím porušuju zákon. Ale recepty jsou mojí nejnovější zálibou, to podstatné jsou spíše odkazy na zajímavé články, různá poučení nebo moudra, která jsem našla v citátech či sama vymyslela. Různá zamyšlení a úvahy a taky vlastní zážitky. Jsou věci, které prostě „musíte“ vidět. Možná se vám nebudou líbit tolik jako mně, ale rozhodně je lepší, když si názor uděláte sami.

Žádné komentáře: