neděle 10. března 2013

Chřest

Minule jsem psala o tom, že jsem si novým receptem zlepšila náladu. Údajně (viz kniha Projekt štěstí) to tak funguje i u dalších věcí, které se nově naučíte. Máte totiž pocit růstu. Zatím to nemám dostatečně ověřeno, ale faktem je, že už jsem to několikrát zažila a já osobně obvykle mám sama ze sebe dobrý pocit, když se naučím něco nového.

Na druhou stranu ten dobrý pocit mohl být také vyvolán chřestem… ovšem za předpokladu, že bych ho snědla dříve, než se mi výrazně zlepšila nálada. Což se nestalo. Možná už jste někdy slyšeli o tom, že některé potraviny způsobují, že se cítíte příjemněji. Mým nejoblíbenějším příkladem je losos, kterého jsem se naučila jít o zkouškovém proti stresu. A teď jsem si vzpomněla, že mezi tato jídla patří i chřest.

Chřest údajně také pomáhá mládnout a je to afrodisiakum. Přičítá se mu mnoho dobrých vlastností, takže by měl být dobrý pro zažívání kvůli velkému obsahu vlákniny, čistit organismus, pomáhat s kožními problémy, akné, cukrovkou a tak dále a tak dále. Nejlepší asi bude zařadit ho občas do svého jídelníčku pro jeho jemnou chuť a snadnou přípravu: uvařit ve vodě cca 5 minut, zabalit do šunky a chroupat k pečivu nebo bramborám.

Zaujalo mě, že se dá jíst i syrový. Měli byste si ho pořídit co nejčerstvější. Poznáte to tak, že na řezu z něj při stisku vytéká tekutina. Jeho sezona je od dubna do června.

Zdroje:
http://www.zijemenaplno.cz/Clanky/a76-Pri-depresi-jezte-mungo-a-chrest.aspx
http://www.bylinky.eu/chrest-je-prirodnim-elixirem-mladi.html
http://ona.idnes.cz/uvarte-si-doma-elixir-mladi-aneb-staroceske-chrestove-menu-pan-/recepty.aspx?c=A120507_174613_recepty_lf

Žádné komentáře: