sobota 9. března 2013

Opečte si chřest a zlepšete náladu

Jednou večer jsem přišla domů pořádně rozladěná. Nic se mi nedařilo a celý den byl hrozný. Neměla jsem náladu vůbec na nic. A byl nejvyšší čas pustit se do vaření večeře. Vytáhla jsem časopis, který jsem v Bille dostala zadarmo k nákupu a pustila se do studování receptu. Vždycky je dobré pořádně si ho přečíst, aby vás při postupu krok za krokem v polovině nepřekvapilo, že máte přidat něco naloženého či usmaženého, co jste měli udělat den předem. Někdy mi autoři receptů přijdou opravdu zabednění. Přece není zase takový problém, napsat postup tak, jak jde opravdu po sobě, ne?

Tenhle recept sice byl krok za krokem, ale tak trochu chaoticky, že jsem stejně nevěděla, co k čemu přidám a kdy. A taky jsem neměla některé přísady. Ale nakonec to nevadilo. Když to hodně zjednoduším: na pánvi rozpálíte olej a na něm opečete chřest, v jiné pánvi nebo hrnci rozpustíte máslo a necháte na něm zkaramelizovat cukr, do něhož nasypete nadrobno nakrájenou cibulku a počkáte, dokud „nezezlátne“. Jinými slovy pokusíte se odhadnout, kdy už je dostatečně opečená, protože zlatá je od zkaramelizovaného cukru. A tuhle směsku přimícháte do olivového oleje smíchaného s hořčicí a jablečným octem. Množství surovin jsem odhadla, ale podle receptu můžete použít 6 lžic oleje a po 1 lžičce hořčice a octa). V původním receptu byl použit zelených chřest a balsamikový ocet, ale já si i takhle svůj sváteční předkrm užila. A té cibulky bych se s chutí namlsala… A nálada? Samotné vaření něčeho nového mi ji parádně vylepšilo. Že bych psychologům navrhla novou terapii vařením? To by se mohlo líbit zvláště mužům. :-)

Žádné komentáře: