sobota 6. prosince 2014

Všechny moje sklárny

Napadlo mě, že je docela zajímavé, kolik už jsem navštívila skláren a sklářských muzeí. Je to sice jen malý počet, ale i tak je to zajímavá. Sklárna ve Světlé nad Sázavou je nudná, protože skoro všechno dělají stroje, ale byla jsem tam kdysi dávno se základkou, tehdy to ještě byly Sklárny Bohemia, a. s., a foukalo se tam do dřevěných forem a byl to vážně zážitek. Zato sklářská huť Jiřího Kozla ve Vimperku musí být super zajímavá, když zrovna jede, a když vás provází sám majitel a hrdě ukazuje, co vytvořil vlastníma rukama. A pak je tu nově navštívená sklárna Ajeto v Lindavě, to byl zážitek tak nějak mezi těmi dvěma. Osobně se nám nikdo nevěnoval, ale jinak to bylo fajn.

A co se týče sklářských muzeí, tak jsem před lety navštívila to v Kamenickém Šenově a druhé v Novém Boru.

P. S.: O každé ze skláren se na mém blogu můžete dočíst. ;-) Stačí kliknout na jejich název.

Žádné komentáře: