pondělí 5. května 2014

Plzeň na pokračování

Na první květnový prodloužený víkend jsme vyrazili do Plzně. Plány byly velkolepé, skutečnost poněkud jiná. Domnívala jsem se, že si pořádně prohlédneme centrum, ulovíme dva či více hradů a navštívíme zoo a nějaké to muzeum.

Všechno jsem plánovala já, ale nechala jsem si na to trochu málo času, a tak to mělo jisté drobné nedostatky. ;-) Sice jsem věděla, že Plzeň je čtvrtým největším městem České republiky, a že nám z nádraží na ubytovnu jede patnáctka a sedmnáctka, ale jaksi jsem si nepamatovala odkud přesně. A taky jestli vůbec ve státní svátek. A kde se dá koupit lístek. Podobně jsem podcenila přípravu na čtvrteční výlet, který jsme uskutečnili hned po svém příjezdu a ubytování v poněkud náročnějších podmínkách. Noc nás stála 126 Kč, což je myslím cena vskutku zajímavá, ale jak poznamenal vrátný, není to Hilton, že? Vyplnil nám průkazky pro vstup, které už po nás nikdy nikdo nechtěl, protože jsme tam zjevně byli za exoty. Ostatní ubytovaní vypadali, že tam žijí (či živoří) dlouhodobě, zatímco my byli mladí energičtí a opravdu jsme se do toho prostředí nehodili. Zpočátku jsem měla trochu obavy, co od ostatních obyvatel očekávat, ale nakonec mě slušně zdravili, i když jen zřídka jako první.

Měli jsme malý trojlůžkový pokoj s jedním stolem a dvěma židlemi, které se nikdo před naším příchodem neobtěžoval ani utřít. Sociální zařízení bylo na chodbě, na což jsem zvyklá z prvních vysokoškolských kolejí. Jen mě překvapilo, jaký je to nezvyk po těch druhých a všech možných privátech. Člověk si hrozně rychle zvykne na určitý standard a rozmlsá se. Na druhou stranu mě mile překvapilo, že jsem se docela rychle aklimatizovala a vůbec mi to nevadilo. Nejvíc vyděšená jsem byla asi tehdy, když mě vrátný poslal na záchod slovy: „Jděte po čuchu.“ Ukázalo se ovšem, že dámský záchod je zamykací a trochu stranou od těch ostatních a zřejmě i čistší. Podobně to bylo se sprchou, k níž mi byl klíč zapůjčen po zaplacení padesátikoruny.

Že jsme místní atrakcí jsme si domysleli snadno, neboť po příchodu na ubytovnu po nás vrátný, kterého jsme dosud neviděli, nechtěl průkazku a sám nám vydal správný klíč od pokoje.


Následující články:
Zřícenina hradu Lopata
Centrum Plzně
Zoo v Plzni
Rozloučení s Plzní

Žádné komentáře: