pondělí 27. dubna 2015

Otázky 2

Otázky 2 jsou pochopitelně pokračováním článku Otázky 1. Píšu sem různé věci, které bych mohla zařadit například do skupiny D v Eisenhowerově diagramu. Tedy do položky, kterou v podstatě není třeba se zabývat, nebo až tehdy, když se skutečně nudíte a máte spoustu času věnovat se „blbostem“. Zařazují se do ní položky, které nejsou ani důležité, ani naléhavé. A to jsou pro mě právě otázky. Někdy filozofické, jindy nicotné. Přesto se mi však stále vtírají do mysli. Takže tohle místečko slouží tak trochu jako šuflík s nápisem „když se budu nudit“, nebo taky „kdybyste někdo věděl“. ;-))

Občas ke svým otázkám náhodně najdu odpověď a to ji pak s chutí doplním.
  • Jak vznikly snáře? Podle čeho někdo vymyslel, že když se mi zdá o výtahu, pomůže mi cizí síla kupředu. Jak by se měly vykládat sny? Jak by to mělo fungovat? Ukazovat budoucnost? Jak moc vzdálenou? 
  • Kolik je kopa? Když mám kopu otázek, kolik jich mám?
  • Jak dlouhý je uherský rok? Proč se  říká jednou za uherský rok.
  • Jak udělat čokoládový čaj? Opravdu stačí k černému čaji přidat kousek čokolády? Mně se teda nechtěl rozpustit. Nebo tam mám dát kakao?
  • Kdy se kopec stává horou?
  • Proč jsou některé listy na podzim žluté a jiné červené?
  • Když mám zvýrazněný text, třeba tučně, mám zvýrazňovat i předložku před daným slovem? Například šli jsme na Kočičí hrádek nebo jsme šli na Kočičí hrádek. A s tím souvisí i to, jestli mám zvýraznit i interpunkční znaménko za tím výrazem, třeba právě tu tečku. 
  • Jak velká je špetka?
  • Proč jsou ženy pořádkumilovnější?
  • Z jakého konce jí opička banán? 
  • Co je to žolík (v kartách)? Kde se vzal? A proč ho máme? 
  • Proč se při fotografování říká: Vyletí ptáček? 
  • Jakto, že mi zplesnivěla marmeláda v dobře zavařené sklenici? Mohl za to vzduch, který tam zůstal? 
  • Kdo byl Norman Vincent Peale? Dr. Norman Vincent Peale (* 31. května 1898, Bowersville, Ohio, USA – 24. prosince 1993, Pawling, New York, USA) byl americkým protestantským kazatelem a spisovatelem. Psal o pozitivním myšlení. Česky od něho vyšlo:
    • Cesta k pravému štěstí,
    • Kladný princip dneška,
    • Síla pozitivního myšlení 1 a 2,
    • Síla pozitivního žití
    • Šest postupů jak zvítězit
    • Žijte aktivně.
    Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Norman_Vincent_Peale  
  • Co znamená říkanka:
    • Aka fuka funda luka
      Funda kava keven duka
      Ak fuk funda luk
      Funda kava keven duk
    • Zdá se, že nic, že je to jenom říkadlo. Údajně cikánské, ale jinde jsem četla, že to je nesmysl.

2 komentáře:

Kamil řekl(a)...

Ahoj, předložku bych nezvýrazňoval, pokud vyloženě nechci upozornit na místo upřesněné tou předložkou.

... před radnicí ....
mluvím o něčem co se sice děje před radnicí, ale chci upoutat na radnici jako takovou. Důležitá je v tom ta radnice.

... před radnicí...
mluvím o místě před radnicí, nejde ani tak o tu radnici, ale to místo před ní, radnice mi ho jen pomáhá lokalizovat.

Pokud bych místo tučného písma řešil co dát jako odkaz na povídání o budově radnice, tak jednoznačně bez předložky.

O interpunkci si myslím, že je pravidlo, že interpunkce těsně přiléhající ke slovu má být formátována stejně jako to slovo, ale nedaří se mi ho dohledat. Rozhodně to tak vypadá lépe.
Něco málo o tom je v článku http://www.pixy.cz/pixylophone/2003_02_archiv.html#1046432237 ale v diskuzi se pak hádaj, jak to je opravdu správně...

Angelika řekl(a)...

Děkuji!