sobota 22. listopadu 2014

Harry Potter (sedmidílná série) (****)

Filmy jsou opravdu pěkné a působivé. Profesoři nahání strach a s Harrym divák chtě nechtě musí alespoň občas sympatizovat. Rozhodně doporučuju k vidění! Ideálně brzy po sobě, abyste se neztratili v ději a návaznostech. 

Ale kniha je kniha a té to nesahá ani po úvod! Číst doporučuji i relativně starým... jako jsem já. Problém filmu je hlavně to, že nedokáže podchytit myšlenkové posuny v Harryho mysli, ale také nedokáže tak pěkně vykreslit postavy, protože je plný děje. I tak v něm ale některé pasáže chybí. Nejvíc postrádám rozlučkovou taškařici Freda a George, kterou provedli Dolores Umbridgeové, u níž jsem se smála, až mi málem tekly slzy.

Jinak filmy jsou super a je zde vidět snaha o věrné zachycení knihy, ale popravdě na mě neudělaly takový dojem, jakým na mě zapůsobila kniha. Doporučila bych je spíše po přečtení celé série knih, abyste si je připomenuli. Také mohou dobře sloužit jako osnova, ale rozhodně byste se neměli spokojit jen s nimi. Možná v prvních dvou dílech ještě ano, ale jinak o příliš mnoho přicházíte.

Filmu bych dále vytkla jistou nesrozumitelnost, kdy to, co z knihy pochopíte, je ve filmu nastíněno takovým způsobem, že tomu lze jen těžko porozumět, pokud jste nečetli knihu.

Žádné komentáře: