středa 12. listopadu 2014

Muž ze Země (****)

Film s názvem „The Man from Earth“ z roku 2007 je překládán buď jako Muž ze Země, nebo jako Pozemšťan (na CSFD). Opět se s Česko-Slovenskou filmovou databází shodnu, že je to dobrý film. Tentokrát získal dokonce 83 %. Film byl natočen podle povídky Jeromy Bixbyho, ceněného ale pro mě neznámého autora sci-fi.

Hlavním hrdinou je John Oldman, uznávaný vysokoškolský profesor historie, který se právě rozhodl opustit svůj post a přestěhovat se někam pryč. Důvody jsou neznámé i jeho přátelům. Pochopitelně jsou na ně neuvěřitelně zvědaví a snaží se je z něj vymámit. Stejně jako autora kratičké recenze, již uvádím ve zdrojích, mě zaujaly rozhovory z hlediska své hloubky, zvláště pak různé historické souvislosti všelijakých událostí. Film mě natolik pohltil, že jsem si chvílemi připadala jako jeden z účastníků rozlučkového večera s profesorem Oldmanem. Vidím, že tento názor nemám sama: „Strhující na tomhle snímku je to, že si po pár minutách připadáte jako jeden z účastníků rozlučkové párty a nasloucháte všem okolo.“ V rozhovorech se jde postupně čím dál hlouběji a stále k větším absurditám. Nebo to nejsou absurdity? To už musíte posoudit sami.

Jediné, co mě tak trochu zklamalo, byl na tento film až příliš akční konec, kdy to na mě působilo, že snad autoři chtějí dohnat to, že se v něm nic neděje, spíš jen povídá.

Zdroje:
http://aligathor.blog.cz/0803/film-the-man-from-earth-2007-muz-ze-zeme

Žádné komentáře: