čtvrtek 6. března 2014

Tchibo - Deník z CSR Akademie (11)

Kousek dál od ČEZu je sídlo společnosti Tchibo. Tentokrát jsme se tam vydali všichni společně, aspoň jsem se nemohla ztratit. ;-) Jsou na nás tři – Eva Kotýnková, Lenka Mašková a Věra Žeravová. Nejprve se dovídáme několik podrobností o podniku. Tchibo vzniklo v roce 1949 v Hamburku a už od roku 1973 mají ve svých obchodech i spotřební zboží a sortiment mění každý týden. Toto jsem nevěděla a velice mě to zaujalo. I když podobně jako na pana Růžičku to na mě dělá trochu podivný dojem. Proč se společnost s kávou věnuje spotřebnímu zboží? A když často mění sortiment, je to sice zajímavé a zajisté i přitažlivé a kreativní, ale jak zajišťuje kvalitu? Těžko může být toho všeho výrobcem. V České republice jsou od roku 1991 a v centru Brna mají pěkný butik, samostatný obchůdek.

Potom se dovídáme o pěstování a zpracování kávy. O rozdílech mezi dvěma nejznámějšími druhy. A dostaneme i ochutnat. A na závěr si povídáme o certifikátech, které má Tchibo na svých kávách. Ačkoliv jde o různé certifikační autority, mají 90 % kritérií totožných. Fair Trade určitě znáte. Jde o to, aby byla práce lidí odpovídajícím způsobem zaplacena. Všechny kávy, které si dáte na prodejně v kávovém baru, jsou fairtradeové. Podobně jako „bio“ ani fair trade neznamená nějakou vyšší a lepší kvalitu, jde o lepší chování k přírodě nebo lidem.

Certifikát Rainforest Alliance znamená, že podniku není lhostejné kácení pralesů. Celkově je na trhu certifikováno asi 15 % kávy. Tchibo je prozatím spokojeno, že jejich kávy je certifikováno 30 %.

V České republice už nemají žádnou pražírnu. Dříve byla v Jihlavě. Teď už je Jihlavanka z Polska z Varšavy.


Zajímavostí teď je stažení nové reklamy s Vitalijem a Vladimirem Klickovymi z Ukrajiny.

Žádné komentáře: