úterý 5. ledna 2021

Seriál na statku, takové menší opáčko

Jak jste si jistě všimli, během Vánoc/adventu jsem přestala doplňovat svůj seriál Na statku, protože jsem nestíhala psaní běžných článků a přišlo mi, že mezi vánočními poznámkami se budou tyto ztrácet. Ale jsem zpět a připravena vesele pokračovat. Námětů mám spoustu, ale tak abychom si shrnuli uplynulý rok a trochu zpřehlednili články dle témat... Samozřejmě zde nevyjmenuji všechny články. Je jich 61 a můžete si je snadno zobrazit, když kliknete na štítek Na statku v levé části stránek.

Máme několik koček, začnu od nejstarší:

Taky máme čtyři kozy:

  • hnědou (malou) Lízu,
  • pepř a sůl (velkou) Lízu,
  • vykastrovaného kozlíka Balouna: syn hnědé Lízy,
  • búrského kozlíka Hektora: masné plemeno, takže je tlustší, i když je menší.

Kozy jsou největší zlobilky, zvědavky a chytrolínky, takže moje první články o životě na statku byly vlastně zapříčiněny jimi. Ale dá se o nich psát i nadále, najdete zde třeba články: KozyKozy 2Zase ty kozy!Chytrá koza nemečí, když dělá, co by nemělaProtivný bezCo zase kozy sežraly?Poznámky k dojení kozyNeekologické kozyDělená strava, Kozí sebranka.

Měli jsme i:

A ještě máme (snad) nějaké ty rostlinky3 rakytníky, moruši, dřín, fíkovník, růži.

Sem tam jsem už psala i o naší domácnosti. Třeba o tom, že jsme bohatí na komíny, nebo jak hospodaříme s vodou. Co se týče mého zvelebování, tak za ten první rok jsem ušila zelené závěsy do ložnice, prostěradlo na naši velkou postel, dostala zlatý plastový vánoční stromeček a koupila tři první vánoční ozdoby do naší budoucí jedinečné kolekce.

Pokud pozorně sledujete, co se u nás děje, pak víte, že jsme topili dřevem, briketama i centrálně koksem. Něco nám šlo hůře, něco lépe. Dokonce jsem napsala článek o nekonečně hořících kamnech. Místo starých kamen značky Petra jsme si pořídili nová. Do obýváku na parádu. A polehoučku pomaloučku jsme začali i s jakousi rekonstrukcí: děláme komín a příští týden vám povím o tom, jak škrábeme stěnu. Můžete se těšit!

Žádné komentáře: